Freemail szimpla, minden amit tudni érdemes!

Szerző: drDROID

A Freemail szimpla egyszerűbb felületen nyújtja a [Freemail] ingyenes levelező szolgáltatását. Ennek azaz előnye, hogy olyan böngészőkben is működnie kell, amelyekben a normál felület valamilyen okból nem jelenik meg. Emellett fontos megjegyeznünk azt is, hogy mivel minden sallangtól mentes, így a betöltődése is sokkal gyorsabb, amely lassabb internet szolgáltatás mellett szintén óriási előny lehet.

Megtetszett a Freemail szimpla hol találom?

Az egyszerűsített felületet a http://freemail.hu/szimpla/ weboldalon találjuk. Itt a bejelentkezési felület teljesen megegyezik a normál verzióval, azonban a belépést követően már teljesen más kép fogad.

Tartalom:

Freemail szimpla regisztrálás lépésről lépésre

A Freemail szimpla szolgáltatás használatához természetesen nem szükséges másik regisztráció, így a Freemail alapszolgáltatásával megegyező módon tudunk regisztrálni. Az alábbiakban részletesen ismertetjük a regisztráció lépéseit.

Freemail szimpla regisztrálás útmutató

Freemail szimpla regisztrálás útmutató

  • Nyissuk meg a Freemail.hu weboldalt. A bejelentkezéshez használható űrlapon érintsük meg a Regisztrálok gombot.
  • Ekkor megjelenik a regisztrációs adatbekérő űrlap, amelyen a létrehozni kívánt fiókhoz kapcsolódó adatainkat kell megadnunk.

Postafiók adatok

      • Név: itt adjuk meg a Vezeték-, majd a keresztnevünket a két különálló szövegmezőbe.
      • Postafiók azonosító: itt tudjuk kiválasztani, mi legyen az email címünk. (a freemail címnek a @ előtti része) Mivel már rengeteg regisztrált cím van, így könnyen előfordulhat, hogy többször kell próbálkoznunk mielőtt szabad azonosítót találunk. Fontos, hogy olyan címet válasszunk, amelyet könnyű megjegyezni és akár telefonon is érthetően le tudjuk diktálni. Amennyiben foglalt azonosítót próbálunk regisztrálni, erről hibaüzenet fog megjelenni az azonosító mezője alatt közvetlenül.
      • Jelszó: adjuk meg, milyen jelszót szeretnénk a belépéshez használni. Fontos, hogy a postafiókunk védelmében igyekezzünk erős jelszót választani, amit nem lehet könnyen kitalálni. A választott jelszó erősségéről visszajelzést kapunk a jelszó megerősítése mező alatt.
      • Jelszó megerősítése: itt adjuk meg újra a választott jelszavunkat. A mező lényege, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy nem történt elírás a jelszavunkban, így biztosan be tudunk majd lépni a fiókba.

Fiók biztonsági beállításai (opcionális)

Az alábbi mezők kitöltése nem kötelező, de feltétlenül javasoljuk a használatukat, mert ez az email fiókunk biztonságához elengedhetetlen.

      • Másodlagos e-mail címe: Amennyiben elfelejtenénk a fiókunkhoz tartozó jelszót, akkor egy másik, itt megadott email címre kaphatunk egy üzenetet, amellyel lehetőségünk van a jelszavunk módosítására.
      • Biztonsági kérdés: Itt megadhatunk egy kérdést, amelyet a rendszer feltesz majd nekünk, ha elfelejtettük a jelszavunkat. Ha a helyes, általunk beállított választ adjuk meg, akkor módosítani tudjuk majd a jelszavunkat. Olyan kérdést adjunk meg, amire csak mi tudhatjuk a választ, és persze a válasz is olyan legyen, amit biztosan nem felejtünk el. pl.: hogy hívták az első kutyánkat?
  • Ha minden adatot megadtunk, kattintsunk a Következő gombra.
  • Ezzel megérkezünk a regisztrációs adatlap második oldalához, ahol a személyes adatainkat kell megadnunk. Rögtön az elején szerepel, hogy *-gal jelölt mezőket kötelező kitöltenünk, ami, ha jól megnézzük valójában azt jelenti, hogy összes mező kitöltése kötelező, hiszen mindenhol szerepel a csillag.

Adataim

Jogosan felmerülhet a kérdés, hogy miért kell ezeket az adatokat megadnunk?

Mint tudjuk, a Freemail levelezőszolgáltatásának használata teljesen ingyenes. A rengeteg regisztrált felhasználót kiszolgáló szerverek és programozók ugyanakkor rengeteg pénzbe kerülnek, amelyet a Freemailnek kell kifizetnie, így az ingyenes szolgáltatás biztosításához muszáj reklámokat megjeleníteniük. A személyes adataink megadásával lényegesen több esély van arra, hogy olyan reklámokat kapjunk, amelyek az érdeklődési körünknek megfelelőek.

  • Születési dátum: Adjuk meg a születési dátumunkat.
  • Irányítószám: Adjuk meg a lakhelyünk irányítószámát.
  • Nem: Adjuk meg férfiak, vagy nők vagyunk.
  • Legmagasabb iskolai végzettség: Válasszuk ki a legmagasabb iskolai végzettségünket.
  • Foglalkozás: Válasszuk ki a foglalkozásunkat.
  • Milyen területen dolgozol: Válasszuk ki milyen területen dolgozunk.
  • Érdeklődési kör: A listából válasszunk legalább egyet.
  • Olvassuk el a felhasználási feltételeket, majd egyetértésünk esetén pipájuk ki az felh. feltételeket sort.
  • A befejezéshez kattintsunk a Regisztrálok gombra.
  • Egyes esetekben felugorhat egy ellenőrző kérdés, amely arra vonatkozik, hogy nem vagyunk robotok, vagyis a regisztrációs szándékunk nem kártékony.

Freemail szimpla belépés

Freemail szimpla belépés

Freemail szimpla belépés

  • Nyissuk meg a http://freemail.hu/szimpla weboldalt.
  • A bejelentkezési ablakban adjuk meg a regisztráció során választott felhasználónevünket és jelszavunkat, majd kattintsunk a Belépés gombra.

Freemail szimpla jelszó módosítása

Freemail szimpla jelszó módosítása

Freemail szimpla jelszó módosítása

  • A szimpla felületen sajnos nincs lehetőségünk a jelszavunk módosítására, így első lépésként át kell lépnünk a normál verzióra. Az oldal alján kattintsunk az ugrás a normál felületre sorra.
  • Ekkor a weboldal átirányít a normál felületre. Előfordulhat, hogy ismét be kell jelentkeznünk, ilyenkor értelemszerűen adjuk meg az azonosítónkat és a jelszavunkat.
  • Kattintsunk a jobb felső sarokban a fogaskerék ikonra a beállítások oldal megnyitásához.
  • A Beállítások oldalon a bal oldali menüben válasszuk a Biztonság menüpontot.
  • A Jelszómódosítás részben adjuk meg a Jelenlegi jelszavunkat, az új jelszót, majd újra a választott új jelszót.
    Kattintsunk a Jelszó módosítás gombra.
  • Ezzel be is állítottuk az új jelszavunkat.

Mit tegyünk, ha elfelejtettük a  jelszavunkat?

Ha elfelejtettük a jelszavunkat, csak abban az esetben van lehetőségünk ismét bejelentkezni a fiókunkba, ha beállítottunk egy másodlagos e-mail címet, vagy biztonsági kérdést és választ. Erről fentebb részletesen írtunk a regisztrációs útmutatóban. Ezek hiányában sajnos vagy eszünkbe jut a jelszavunk, vagy búcsút mondhatunk a freemail címünknek. A free

Freemail fiók törlése

A fiókunk törlésére nincs lehetőségünk a Szimpla felületen, így először át kell jelentkeznünk a Freemail normál felületére.

  • A baloldali menüben kattintsunk a Beállítások menüpontra.
  • A Beállítások oldalon kattintsunk bal oldalon a Biztonság menüpontra.
  • Görgessünk le az oldal legaljára, ahol a Fiók törlése részt találjuk.
  • Adjuk meg a jelszavunkat, majd kattintsunk a Fiók törlése gombra.

Freemail szimpla keresés 

A szimpla felületen nem találunk keresőt, amellyel az összes levelünk között tudnánk keresni, így itt egy másik megoldást kell alkalmaznunk. Minden böngészőben van beépített keresési funkció, amellyel az aktuálisan megnyitott oldal szövegében van lehetőségünk keresni. Ennek az a hátránya, hogy csak azok között a levelek között tudunk keresést indítani, amelyek láthatóak a levelezési listánkban.

  • Nyissuk meg a Freemail szimpla levelezőt a böngészőnkben.
  • A felső menüben válasszuk ki a mappát, amelyben keresni szeretnénk (Érkezett; Elküldött; Piszkozat; Spam; Kuka).
  • Nyomjuk meg a CTRL+F gombokat egyidejűleg.
  • Ekkor a jobb felső sarokban megjelenik egy keresési sáv, ahova beírhatjuk a keresett kifejezéseket. A böngésző kiemeli a szavakat, amelyek megfelelnek a keresési feltételünknek.

Fontos, hogy ez a keresési mód, kizárólag azok között a levelek között tud keresni, amelyek láthatóak a képernyőn. A levél listánkban lapoznunk kell a további kereséshez.

A teljes értékű keresőhöz jelentkezzünk át a Freemail normál felületébe.

Freemail fiók deaktiválva, eltűnt az összes levelem! Miért?

A Freemail ingyenes szolgáltatás, amelyet rengeteg felhasználó használ, így óriási erőforrások szükségesek a fenntartásához. Amennyiben 90 napig nem lépünk be a fiókunkba a rendszer inaktívnak tekinti azt és törli az összes levelet, valamint új emaileket sem kézbesít rá. Ha újra bejelentkezünk a fiókunk ismét aktív lesz és tudjuk használni. Ezzel erőforrást takarít meg a szolgáltató.

Nagyon fontos, tehát, hogy soha ne teljen el 90 nap két bejelentkezésünk között, különben visszaállíthatatlanul törlésre kerülnek a leveleink.

Adatbázis hiba, nem tudok bejelentkezni. Miért?

Valószínűleg a szolgáltató végez karbantartást, vagyis a hiba nem a mi készülékünkben van. 🙂 Várjunk pár percet és próbáljuk meg újra a bejelentkezést.

 

Ezek is érdekelhetnek: